Friday, February 14, 2020

CERT prijave

  

Šta je incident?

Incident predstavlja svaki pokušaj narušavanja funkcionisanja IKT sistema, ili dela IKT sistema, kao i zloupotreba postojećih hardverskih, softverskih i aplikativnih rešenja u okviru IKT sistema. Ovde primarno govorimo o bazama podataka, veb serverima, mejl sistemima i mrežnoj infrastrukturi, ali se može govoriti i o računarima i mobilnim uređajima. Neki od tipova incidenata koje treba prijaviti Nacionalnom CERT-u su: neovlašćeni pristup IKT sistemu, nameran ili nenameran prekid raspoloživosti servisa (tzv. DoS i DDoS napadi), neodobrene izmene u konfiguracijama postojećih komponenti, napadi i infekcije malicioznim sadržajima (Malware), kompromitovanje korisničkog naloga i lozinke u kontekstu krađe kredencijala korisnika. 

Šta se ne smatra incidentom?

Nacionalni CERT Republike Srbije prikuplja i razmenjuje informacije o rizicima koji se tiču bezbednosti IKT sistema.
U skladu sa tim, Nacionalnom CERT-u ne treba prijavljivati ''incidente'' kao što su: moguća oštećenja kućišta, monitora i prateće opreme računara ili mobilnih uređaja, prijem neželjene pošte (Spam), zaboravljeno korisničko ime i/ili lozinka za logovanje na naloge kao što su Facebook, Instagram, Twitter, Gmail, Yahoo, nalog za pristup aplikaciji elektronskog bankarstva i sl.

Kada se incident prijavljuje i Posebnom tužilaštvu za visoko-tehnološki kriminal?

Incidente koji u sebi sadrže i elemente izvršenja krivičnog dela (npr. iznuda novca) neophodno je prijaviti i Posebnom tužilaštvu za visoko-tehnološki kriminal.
Kontakt detalje možete videti na linku: http://www.beograd.vtk.jt.rs/

Kako prijaviti incident?

Prijava incidenta se vrši klikom na dugme ,,Prijavi incident'', koje se nalazi u gornjem desnom uglu vašeg ekrana.
Neophodno je odabrati odgovarajući formular, u zavisnosti od toga da li incident prijavljujete kao fizičko ili kao pravno lice.
Odgovarajući formular možete izabrati pomeranjem ,,radio'' dugmeta levo (za fizička lica) ili desno (za pravna lica), koje se nalazi na vrhu formulara.
Nakon unosa podataka u obavezna polja (označena crvenom zvezdicom) i unosom koda Captcha, neophodno je kliknuti na dugme ,,Pošaljite poruku''.
Po uspešno prijavljenom incidentu, dobićete mejl na navedenu imejl adresu, kao verifikaciju vašeg mejl naloga i potvrdu da ste vi prijavili incident.
Pored navedene opcije onlajn formulara, korisnici mogu prijaviti incident i putem imejl forme koja se nalazi na stranici Kontakt.
Servis za prijem i obradu incidenata je korisnicima na raspolaanju 24 časa dnevno, svakoga dana.



No comments:

Post a Comment

Коментар: